Doctora en Ciències de l'Educació i Professora Titular, des deL 1996, en el Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació de la Universitat de les Illes Balears (UIB), especialista en genéren, educació i treball.
Ha estat investigadora visitant en diversos centres internacionals, d'entre els que destaquen: Université de Laval (Quebec, Canadà), Université du Québec à Montreal (Quebec, Canadá), Centre for the Study of Education and Work, Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto (Toronto, Canadá).
Ha tingut diverses responsabilitats de gestió acadèmica, destacant les següents: Degana de la Facultat d'Educació (2000-03); Vicerectora de Relacions Exteriors (2003-07) i Subdirectora del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia Educativa (2007-09).
Línies d'investigació
- Abandonament educatiu prematur
- Itineraris formatius i laborals
- Joves amb baix nivell educatiu
- Gènere, treball i formació
Ha publicat articles de com el gènere d'una persona pot influenciar en les teves decisions.
"La igualtat de gènere segueix no només ser imparcial a homes i dones a través de un tractament igual, sinó que també es centra en l’igualtat dels resultats. Tal punt d’atenció, pot també ser una cridada per adoptar mesures especials que favoreixin a les dones per eradicar la des-igualtat i promoure la seva autonomia. La seva igualtat de gènere vol dir que remenant la discriminació sobre la base del sexe, dones i homes gaudiran el mateix estatus, que dones i homes experimentaran les mateixes condicions per a realitzar totalment els seus drets humans i el seu potencial per contribuir al desenvolupament nacional, polític, econòmic, social i cultural, i per beneficiar-se dels resultats. La igualtat de gènere és per tant la mateixa valoració social de les similituds i diferències entre dones i homes, i els rols diversos que ells juguen (Extracte de: Estatus de la Dona 1996)".
"Un àmbit d’actuació tan ampli fa que, introduir la perspectiva de gènere, sigui molt complex".
"Considera que, quan es plantegen intervencions socioeducatives (el seu àmbit d’estudi), hi ha alguns conceptes bàsics a tenir en compte, com l’enfocament transversal de gènere, que implica que, per exemple, els permisos per maternitat o paternitat no siguin diferenciats, ja que acaben suposant que el 90% els agafin les dones".
"Considera que, quan es plantegen intervencions socioeducatives (el seu àmbit d’estudi), hi ha alguns conceptes bàsics a tenir en compte, com l’enfocament transversal de gènere, que implica que, per exemple, els permisos per maternitat o paternitat no siguin diferenciats, ja que acaben suposant que el 90% els agafin les dones".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Esperam que el teu comentari sigui respectuós amb el la manera de pensar dels altres. En cas contrari, no facis cap comentari.
Pensa a deixar el teu nom, llinatges, i si ets alumne del centre, el curs.